Kassam Stadium



Så var det så dags att ta Blue Square Premiership-oskulden, och var bättre göra det än hos serieledarna, Oxford United.
En busstripp till Oxford, ströva runt lite på gatorna och sen en till busstur ut till Kassam Stadium, en helt okej arena för den här divisionen..South Stand Lower kostar £18, programmet £3...ingen kostnad för en rik man som mig..
När jag tittar i programmet ser jag till min glädje att även de ser fansen som den tolfte spelaren...förväntar mig ganska bra stämning innan matchen..bättre än hos Bicester Town FC och de 23 åskådarna iaf..

Lustigt nog leder Oxford med 3-0 i halvtid..inte för att de varit så mycket bättre, men okej då..det är kul när laget man kommit för att titta på verkligen levererar..matchen slutar till slut 5-0 efter att hemmalaget fått en straff på övertid..de borde haft en straff i första också, men domaren var väl mer eller mindre av Martin-klass..
Iaf, 6115 åskådare (minus de 24 på bortasektionen) gick hem nöjda..vad är det nu Trelleborg brukar ha på sina hemmamatcher i högsta ligan?

Blev lite besviken på stämningen, men jag kommer nog tillbaks..tror att jag kan se en 5-6 matcher under min tid här..ska väl även dra mig mot London och besöka några arenor där också, i lite högre divisioner..

Kassam stadium är förresten en ganska nybyggd stadion..tyvärr har de loger mitt i på South Stand..så ska inte arenor byggas (inte direkt så att den nya arenan söder om Söderstadion förstått det heller)..jag hade iaf en bra plats på rad M, nästan precis vid mittlinjen..

Nedan följer lite fler bilder..


Utanför arenan

Oxford Mail Stand

Oxford United i gult och blått, förlorarna i vitt..

En maskot..så, jag hoppas vi slipper det på Söderstadion..

Bortasektionen

En Premier League-legendar coachade motståndarlaget..

Martin, Martin & Martin...

Killen som tackar publiken, Jamie Cook, började sin karriär i ett pojklag som Phil på kontoret tränade..

Mycket bilder, och som kanske syns på dem hade jag en kanonplats..svårt att hitta bättre..enda misstaget jag gjorde var att jag tog med mig hoodien när jag åkte, redan på bussen till Oxford tog jag av mig den..underbart egentligen..mitten av oktober och jag kan titta på fotboll med endast T-shirt och kavaj på överkroppen utan att frysa..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0