Stamford Bridge

Min sista fotbollsarena att besöka under det här Englandsäventyret blev Chelsea FCs Stamford Bridge, så passande att få se serieledarna på hemmaplan, det borde betyda propagandaspel och mycket sång från fansen..


Eller hur? Den klart sämsta matchen hittills, på alla sätt. Portsmouth försökte inte ens spela fotboll, även om jag förstår dem, så hade antagligen jag lagt upp det hela också om jag varit dem. Chelsea var fruktansvärt loja och tråkiga. Hade inte klantarslet i Pompeys backlinje försökt sig på en idiotbrytning och istället orsakade straff till Chelsea hade matchen slutat oavgjord. Jag kunde inte se hur Chelsea skulle få in en boll till i Pompeys mål..

Och fansen sen, herregud...De sjöng lite lätt när Chelsea gjorde 1-0 och även faktiskt när Pompey kvitterade, fast då var det väl för att visa Pompey-klacken att det minsann var Chelseas hemmaplan, annars var de rent bedrövliga...nästan synd att jag inte åkte och kollade på Spurs- ManCity istället, men jag hade ju inte varit till Stamford Bridge innan så..

Nåväl, här följer som vanligt lite fler bilder.



En sak som jag iaf måste plussa för är själva arenan, trots att jag satt högt upp bakom hörnflaggan hade jag väldigt bra sikt..synd att utsikten inte gav någon vidare underhållning..dessutom sjöng de Bajen va namnet innan matchen, om än med lite annorlunda text..



Så, bra arena, skitfotboll..dyrt också 50 pund kostade min plats..min lite sura inställning kan också bero på att jag var tokförkyld när jag var där, men jag var ju tvungen att åka dit. Av de PL-lag som fanns i min närhet i England hann jag med att se sex stycken..det blev bara Arsenal som inte fick njuta av mitt besök..och det för att jag inte hade lust att bli medlem bara för att köpa en biljett..

Nåväl, jag lär åka tillbaks till England fler gånger i livet och se fler matcher, nu hittar jag dessutom till ett gäng av arenorna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0