White Hart Lane

Fasen vad det regnade på väg till tåget..paraplyhelvetet vände sig ut och in hela tiden. När jag väl satt på tåget till London insåg jag att det inte finns en chans i helvetet att jag torkar upp helt innan jag sätter mig på stadion..såg fram emot en vindpinad, skakandes av köld in i märgen-fotbollsmatch..Tottenham Hotspur FC skulle beses..


Så förstå min glädje när jag kommer upp ur underjorden och få se Tottenham High Road vada i solsken..även om det syns att regnet varit på besök även här..så på väg mot stadion, som ligger ett par undra mil bort i bilden, fick jag visserligen hoppa undan för muppen som bums skulle köra i körbanan som var täckt med vatten (en kvinna givetvis), men solen värmde skönt i ryggen iaf..

Det här blev bilden utanför stadion den här gången..hittade ingen riktigt bra vy..längre när ligger iaf Ticket office..


Men inne i arenan..fantastisk, branta läktare, ihopbyggd..etage är väl aldrig en topplösning, men det här var nog den bästa arenan hittills..det sjöngs mer än vanligt också..kan iofs ha att göra med resultatet..enda minuset är väl att rad 1 aldrig är riktigt, riktigt bra..jag satt väl lågt..å andra sidan satt jag 25 yards från Redknapp..vi är i princip polare nu..


Matchprogram, random kort inför andra och så Harry Citatmaskinen..han satt fan och såg lika sur och ointresserad ut matchen igenom..de zoomade in honom efter 6-1 eller 7-1..inte en min..
Där har vi en sak till som gör att den här matchen vinner över alla andra..de visade hela matchen på storbildsskärmen, med repriser..övriga arenor har bara visat glimtar av matchen..


Vill man vara snäll kan man säga att den här bilden perfekt speglar Edmans match..skakig och ofokuserad..jag är bara glad att det inte var Kingson i Wigans mål..det hade varit ett hårt slag mot King Richard..


Undrar hur mycket böter Wigan-spelarna fick med tanke på skylten till höger?

Avslutningsvis, näst roligaste sången var direkt efter Wigans mål (var det hands?) när publiken sjöng "Are your Henry in disguise"..
Roligaste?
När Keane gav sig ut på en liten uppvärmning en halvtimme in i första så sjöng publiken "Thierry Henry, cheating twat" och Robbie tittade upp mot publiken och log..

Nästa vecka står förhoppningsvis Derby på programmet, det är visserligen två timmar med tåg, men spelar Stoor är det värt det..


Kommentarer
Postat av: TP

Det blev lite mål i den matchen va! Va alla på edmans kant eller? Hotspurs, nu börjar det likna gamla goda tider när jag hejade på dem, typ när du knappt börjat skolan, då Lineker och Gaza spelade skjortan av de andra lagen. :-)

2009-11-26 @ 11:37:14
Postat av: Jerk

Det blev några mål..9-1 är ju ett helt fantastiskt resultat :)

Tror i princip alla mål kom från Edmans kant..tom frisparken var ju på vänstersidan (det var väl iofs inte hans fel..)..jag har retat Salo lite iaf..för att han aldrig varit på White Hart Lane :)

2009-11-26 @ 14:24:01
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0