Pride Park Stadium



I know, jag suger på uppdatering..här är iaf lite bilder från förra helgen då jag tog tåget två timmar upp till Derby för matchen Derby County FC vs Reading. Tyvärr så spelar de ju inte längre på Baseball Ground, så jag fick inte riktigt de gamla Cloughie-vibbarna, trots att sonen coachar laget nu (om jag ska tro bänkgrannarna så är han rubbish)..
Deras bäste målskytt är också rubbish..helt jävla värdelös helt enkelt, så i slutändan lyckades han så klart göra segermålet, de sista 10 minuterna var rent plågsamma, trots att Reading var en man mindre efter att en Reading-mupp försökt sparka av benen av Fredde Stoor så var det som att se Bajen försöka försvara en ledning..krampaktigt, nervöst och jag satt på läktaren med hjärtat i halsgropen. Faktiskt första matchen som jag engagerat mig lite rent känslomässigt..kändes att det saknats, å andra sidan är det skönt att bara kunna njuta av matcherna..

Här kommer som vanligt lite bilder..


Jag säger ju det, skitsnygga gatuskyltar i England. Lite närbilder från utsidan och så en positionsbild..


Lite bilder på uppvärmningen. Readings maskot firades ner från taken, Även Derbys gjorde det, men på andra sidan stadion. Dags för kick off, längst till vänster av de vit-tröjade spelarna står Fredrik Stoor..


Robbie Savage försöker övertyga domaren om att attacken på Paul Dickov borde rendera i ett hårdare straff.
Actionbild. Fredrik Stoor linkar av efter attacken mot honom..



Så, då var det här inlägget till slut klart..tur det, imorgon blir det mer fotboll, i London denna gång (det blir London i övermorgon också..jag kommer inte få tid att köpa julklappar..)..
Enda som är synd är att Stoor inte kom ut från spelaringången när jag stod där och häckade..hade varit häftigt med ett kort tillsammans med honom..


Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Pride Park Stadium? Jag trodde att Pride Park låg i Tantolunden...

2009-12-11 @ 19:31:05
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/
Postat av: Jerk

Jo, det dök också upp när jag googlade Pride Park :)

2009-12-11 @ 21:56:37
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0