St Andrew's stadium



Så vad har hänt sedan sist? Dotra har varit här och jag har varit på två Premier League-matcher, båda med Birmingham City FC som hemmalag..
Första matchen (mot Sunderland) var jag lite besviken på ljudnivån, men det berodde nog på var vi satt, för igår när jag satt på motsatta sidan så var sången öronbedövande..de gånger som de sjöng..det är inte riktigt samma uthållighet som på Söderstadion..
Nåväl, matchen mot Sunderland såg jag o dotra tillsammans, nu mot Man City gick jag själv..
Ja, det gick bra, jag klarade mig utan att ha dotra att hålla i handen..lite synd bara att jag tog fel på avsparkstiden, så jag stressade hemifrån för att precis missa tåget till Birmingham eftersom två av de miljarder, miljarders kineser som vallfärdar ut till Bicester village (outleten) stod och skulle köpa biljetter till taxibussen dit..ok, så jag får sitta på stationen i 40 minuter där ingenting är öppet eftersom det är söndag..med andra ord..jag borde ätit frukost innan jag gick hemifrån..en dusch hade också varit skönt..men, jag får tid att läsa mer ur John Hartson-självbiografin..

Kommer till Birmingham, skyndar mig in i en taxi och beordrar den att åka ut till St Andrew's...kommer dit, köper ett program innan jag hämtar ut min biljett och ser att kick off är kl.16..klockan är nu 14..men roligt då..det blåser svinkallt (läs typ 10 grader plus..)..går till Donken för att äta mig mätt och värma mig lite..när det är 1,5 timme kvar kliver jag in på arenan..får visa upp väskan..får frågan om jag har kamera, visar upp den
- Ok, but don't take any pictures, 'cause you're not allowed to.
-Sure..
så därför blir det inga fler bilder..ja, eller hur..jag var inte direkt ensam turist..hörde till och med svenska pratas, men då smög jag undan..
Nedan följer lite bilder från matcherna..


Tack, tack


Utsikten under den första matchen..


Dotter, som är stolt över att pappa till slut hittade till arenan (med taxi)


Seb leker med sig själv under uppvärmningen..


Förstå hur nära planen jag var..


Seb i mitten..
Enda som var synd var väl att McFadden sumpade straffen, så Birmingham bara fick med sig en poäng..

Till helgen blir det Aston Villa vs Bolton på lördagen och West Ham vs Everton på söndagen..jag måste krama ur alla möjligheter att se så mycket PL som jag kan nu innan julen kommer...


Kommentarer
Postat av: Blingbling

Shit vilken bra plats. Du hade tom kunnat rusa in på plan ju =) Göra som Danmarks mest hatade man höhö.

2009-11-08 @ 20:27:47
Postat av: Jerk

Yup..kanonplats var det..hade det regnat hade den sugit däremot :)

2009-11-08 @ 23:37:16
URL: http://pundhuvud.blogg.se/
Postat av: TP

Men det regnar väl aldrig i england, eller?

2009-11-10 @ 03:36:09
Postat av: Jerk

TP..nästan aldrig faktiskt..idag är det andra gången jag använder paraplyet sen jag kom hit :)

2009-11-10 @ 14:23:43
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0