Villa Park


Äntligen en riktig stadion...med imponerande ingång..
I lördags var jag alltså på fotboll i Birmingham igen, men den här gången var jag till Olof Mellbergs gamla hem, Villa Park, för de okunniga..Aston Villa FC

Hann också med att se lite mer av Birmingham (typ två gator mer) än Moor Street station och taxifärden till St Andrew's...så nu vet jag att lördagar i centrala Birmingham är det packat..jag vet också vilken park ungdomarna hänger i..det var på väg till bussen jag gick genom den..lysande match också..5-1 till Villa och mål av Elmander..i mitt huvud trodde jag på 3-1 och Boltons mål gjort av Elmander..men jag hann inte spela på att Elmander skulle göra mål innan jag hoppade på tåget..
Lite bilder kanske?


Näe, vägskylten ligger mil ifrån Oxford o Bicester i snygghet..men den leder över Sverige fortfarande..


Utanför Trinity Road Stand


Ständigt dessa svenskar, det går fan inte att gå på en enda fotbollsmatch utan att stöta på nån..notera hur Elmander låtsas ignorera mig genom att vända ryggen mot mig när han stretchar.
För övrigt måste jag påpeka att han började värma upp direkt efter Villa's 1-0 i femte minuten. Coachen hade helt enkelt bestämt sig för att överge 4-5-1 och spela 4-4-2 istället. Det handlade inte om att ersätta någon som blivit skadad som det stod på text-tv...ingen koll alls, nästan som sportbladet..


Lite fler bilder..jag tycker ibland om att leva i det förgångna, men Villafansen tar det ett steg längre när de tycker att 1874 var höjdpunkten i världshistorien..


Passade på att shoppa lite när jag äntligen kom tillbaks till centrala Birmingham..kanske var en dum idé, nu fick jag vänta på tåget i 40 minuter..



Avslutande actionbild..
Nu till helgen blir det tyvärr ingen PL för mig..får väl se det som en vilohelg..endera dagen kommer det också upp lite bilder från söndagens PL-match...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0