Bicester Town FC

Klart Bicester har ett fotbollslag också..med en nylanserad hemsida dessutom..

Kortet taget från sittplatsläktaren..högst upp på tredje raden

Tyvärr måste det sägas att de är riktigt usla. Inför matchen låg de nästsist med endast två poäng, laget de spelade mot, Pegasus Juniors, låg också i botten..men när jag kom till matchen i halvtid (jag fastnade lite vid rugbyplanen, där jag kollade på en veteranmatch) låg de redan under med 3-0..lik förbannat blev jag avtvingad fem pund för att komma in, tänkte att det kan jag väl bjuda på...för att få lite fotbollsunderhållning..

Tji fick jag..inte mycket till underhållning, en vänsterback som aldrig lärt sig stava till positionsspel, en gammal gubbe (säkert yngre än mig) på topp som såg ut som Håkan Lissel på sin tid i Malung, fast utan skottet då..i övrigt några ungdomar som antagligen gjorde det här som någon sorts ungdomsvård..en mittback som verkligen var mittback..stor, stark, nickfarlig och totalt orörlig med ett tillslag som får mig att se ut som Simon Helg..målvakten verkade iaf hygglig, fast då vet jag ju inte hur målen i första gick till..och ärligt..tempot var inte särskilt högt..det kändes som om jag hade platsat, under förutsättningen att jag varit fysisk fit..å andra sidan var planen otroligt ojämn..riktigt usel faktiskt..
Den enda riktiga ljusglimten var den unga killen som kom in på topp i början av andra..en Runström-kopia, kämpade och slet hela tiden..dock med Runas känsla för mål de första åren..fast det var han som skapade den enda riktigt farliga målchansen som Bicester hade i andra halvlek..tyvärr var ju gubben på topp på tok för långsam och ofarlig för att förvalta sitt öppna mål..

En sak ska det sägas dock..de har ett riktigt schysst matchprogram..sånt tycker jag om..


Deras nästa hemmamatch är nästa lördag 17:e oktober kl.15..

Om jag kommer att gå?
Skojar du, självklart..


Kommentarer
Postat av: Tuffe Uffe

Lycka till...

2009-10-10 @ 10:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0